Politica de retur

Garantam ca produsele comercializate de MyGadgets.ro te vor satisface pe deplin. Totusi, daca produsele cumparate de la noi nu-ti satisfac cerintele, poti returna produsele in termen de 14 zile calendaristice de la data la care ai primit produsul, fara invocarea unui motiv, in starea in care le-ai primit. Legislatia aplicabila este O.G. 34/2014 – privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.

Daca doresti sa returnezi un produs comandat pe siteul https://mygadgets.ro, urmeaza procedura de returnare descrisa mai jos si trimite produsul achizitionat in conformitate cu acesta procedura:

PROCEDURA DE RETUR presupune parcurgerea urmatorilor pasi:

Pasul 1 – citeste „Termenii si conditiile politicii de retur”, descrisa mai jos.

Pasul 2 – trimite-ne un email la adresa suport@mygadgets.ro, care sa cuprinda informatiile solicitate mai jos SAU completeaza Formularul de Retur de mai jos cu informatiile necesare identificarii comenzii tale in sistem:

              – numele si prenumele persoanei pe numele careia s-a emis factura fiscala

              – adresa de email cea folosita pentru corespondenta cu siteul nostru

              – numarul de telefon la care sa fiti contactat/a

              – numarul facturii primite si data emiterii ei

              – motivul returnarii ( ex produs diferit de cel prezentat pe site, lipsa accesorii, am primit alt produs decat cel comandat, nu sunt multumit de produs, nu este marimea-dimensiunea potrivita, vreau sa-l inlocuiesc cu alt produs, alt motiv)

              – contul bancar si numele detinatorului acestuia in care se face restituirea contravalorii produsului/produselor, in cazul in care se doreste returnarea banilor si nu se opteaza pentru inlocuire

              – adresa fizica la care se doreste expedierea noului produs, in cazul schimbului/inlocuirii acestuia

Pasul 3 – asteapta sa fii contactat de unul dintre consultantii nostri, telefonic sau prin email, pentru a afla daca indeplinesti conditiile de retur si a iti comunica adresa fizica la care sa trimiti coletul si numele curierului agreat de noi. Nu se accepta trimiterea returului prin Posta Romana sau prin alti curieri, in afara celor acceptati de catre noi. De asemenea, nu se primesc colete de retur pentru care nu se respecta pasii din prezenta Procedura de retur sau colete cu plata la destinatar.

Pasul 4 – daca ai primit validarea returului de la consultantul MyGadgets.ro responsabil cu retururile si ti-a fost comunicata adresa fizica la care sa trimiti produsul/produsele, pregateste coletul asa cum se cere in „Termenii si conditiile politicii de retur” (vezi mai jos!). Poti solicita sa trimitem noi un curier agreat sau poti sa chemi tu unul din curierii agreati de noi. Vei achita curierului, conform reglementarilor in vigoare, taxa de transport retur in valoare de 30 lei

Pasul 5 – acelasi consultant MyGadgets.ro, care ti-a validat cererea de retur, va fi responsabil si cu verificarea integritatii si a functionalitatii produsului ce face obiectul returnarii, validand sau respingand returul, comunicand apoi Departamentului Contabilitate, din cadrul companiei, virarea contravalorii produsului si a transportului in contul bancar comunicat la Pasul 2. Vei primi e-mail cu raspunsul consultantului.

Daca produsul returnat nu indeplineste criteriile acceptate pentru retur, iti va fi trimis produsul inapoi, cu rambursul taxei de transport plus a celei de transport retur (daca aceasta nu a fost achitata curierului la preluarea returului). Mentionam ca, responsabilul cu retururile intocmeste Proces-verbal de receptie a returului, cu imagini si dovezi video ale modului in care s-a primit coletul de la client.

Daca produsul returnat indeplineste criteriile pentru retur dar, in acelasi timp, se constata lipsa unor componente sau mici deteriorari ale ambalajului, se va diminua valoarea acestuia in mod corespunzator si se va vira in contul bancar restul de plata (se aplica aceasta regula pentru a ne asigura ca produsul returnat este inca vandabil). Citeste „Garantia produselor” pentru detalii!

Pasul 6 – vei primi un email de confirmare a acceptului de plata si, in 14 zile calendaristice de la data la care s-a primit returul, ti se vor vira banii in contul bancar comunicat de tine la Pasul 2. Vei primi contravaloarea la care ai achiztionat produsul/produsele impreuna cu contravaloarea achitata pentru transport (daca a fost achitata initial; daca taxa de transport a fost oferita cu titlu gratuit de catre compania noastra, nu o vei primi inapoi ), evidentiata distinct pe factura fiscala, minus valoarea de transport a returului (daca nu ai achitat-o direct curierului) minus costuri de readucere la conformitate (daca este cazul).

Citeste mai jos „Termenii si conditiile politicii de retur” pentru mai multe detalii!

 

Termenii si conditiile politicii de retur

Cine poate sa faca retur?

Legislatia romaneasca in vigoare prevede: „consumatorul, persoana fizica, are dreptul de a denunta unilateral Contractul incheiat la distanta cu profesionistii, in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care cad in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor” (conform O.G. 34/2014, art. 13, aliniat 3 – privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii).

„Clienti” sau „consumatori” sunt doar persoanele fizice. De dreptul de a returna produse in termen de 14 zile calendaristice beneficiaza doar clientii persoane fizice care au facut achizitii la distanta. Daca produsele au fost ridicate de catre clienti de la sediul nostru, dintr-un punct de lucru sau au fost livrate direct de compania noastra prin intermediul personalului propriu, nu se considera comert la distanta. In aceste cazuri, produsele au putut sa fie vizualizate, verificate si acceptate ca fiind corespunzatoare cu scopul si nevoile clientului.

Scopul POLITICII DE RETUR, sustinut de legislatia romaneasca si de cea europeana, este acela de a proteja consumatorul persoana fizica de achizitiile online, in sensul ca persoana fizica nu poate sa vada, sa pipaie, sa miroasa, sa probeze sau sa-si foloseasca toate simturile inainte de a face o achizitie online. Daca produsul achizitionat nu va place sau considerati ca v-ati grabit in a-l achizitiona, acesta poate fi returnat atat timp cat nu a fost folosit. Daca produsul a fost folosit sau purtat si s-a deteriorat/stricat in perioada de garantie, va puteti folosi de drepturile date de Politica de garantie a produselor.

Daca te gandesti sa returnezi produsul, nu il utiliza! Dreptul de a te retrage dintr-un contract incheiat la distanta, prin procedura de retur, exista doar pentru a putea sa examinezi produsul asa cum ai face-o intr-un magazin fizic, nu pentru a avea la dispozitie 14 zile calendaristice de utilizare gratuita. Vezi detalii si pe siteul Uniunii Europene! Regula se aplica similar cu situatia in care achizitionezi produse dintr-un magazin fizic, asa cum se specifica pe siteul UE. Avand in vedere faptul ca, achizitia ta de pe siteul https://mygadgets.ro este o achizitie realizata la distanta, ai la dispozitie 14 zile sa inspectezi produsul asa cum a-i face-o intr-un magazin fizic. Dupa trecerea celor 14 zile, posibilitatea de a face retur exista doar pentru cazuri exceptionale discutate, in prealabil, cu echipa MyGadgets.ro. Foloseste-te de Politica de garantie, daca primesti un produs defect sau care se strica in perioada de garantie.

 

Ce produse se pot returna?

De principiu, orice produs cumparat de la magazinul MyGadgets.ro poate fi returnat, atat timp cat el indeplineste conditiile detaliate aici. Exista si categorii de produse ce nu se pot returna, enumerate mai jos.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat, sa nu fie folosit, sa nu prezinte urme de purtare, lovire, ciobire, murdarire sau sa fii suferit interventii neautorizate, sa contina toate accesoriile aferente produsului, cu etichetele intacte, insotit de toate actele cu care l-ai primit (factura fiscala si certificat de garantie original, daca este cazul). Se vor returna si produsele primite cadou in cadrul unei promotii sau campanii, daca le-ai primit o data cu produsul ce face obiectul returului.

Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, asigura-te ca doar unul a fost desiglat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

Legislatia mai prevede – O.G. 130/2000, capitolul 2, art. 10: „Consumatorul nu poate denunta unilateral contractele de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid”. Asadar, in cazul produselor personalizate sau a celor executate dupa marimile clientului sau a celor care se pot degrada rapid prin manipulari succesive, NU se pot aplica regulile Politicii de retur, produsele de acest tip fiind nereturnabile.

In afara conditiilor de mai sus, NU se pot returna urmatoarele categorii de produse:

– software si licente desigilate

– orice tip de continut digital, indiferent de suportul pe care a fost livrat

– produse de ingrijire personala, igiena casei sau igiena personala, accesorii medicale desigilate

– casti de tip in-ear

– alte produse consumabile si produse alimentare

– produse de lenjerie intima si costume de baie

– produse personalizate sau facute pe comanda

– produse susceptibile de a se deteriora sau de a expira rapid

– produse pentru care nu s-au respectat termenii de garantie

– produse ce au folii lipite de catre producator pentru a proteja zone sensibile

– produse pentru care s-au facut inscrisuri personalizate pe cutia lor

 

Cum se face returul?

Returul se face EXCLUSIV prin intermediul serviciilor de curierat rapid, noi recomandandu-va serviciul care va percepe cel mai mic cost. Nu se accepta retur prin Posta Romana!

Taxa de transport pentru retur se suporta de catre clientul solicitant, adica plata transportului se face de catre expeditor. Ea are valoarea de 30 lei. Se achita direct curierului sau se deduce din valoarea ce trebuie returnata.

Nu se acepta retururi cu ramburs, deoarece rambursul banilor se face in cont bancar, conform Pasului 2 din PROCEDURA DE RETUR. Nu se accepta retururi cu solicitarea rambursului prin mandat postal.

Cand returul ti-a fost acceptat de catre unul dintre consultantii nostri, asigura-te ca ambalezi produsul pentru retur in mod similar cu cel cu care l-ai primit. Ambalarea trebuie sa fie facuta folosind materiale de protectie (suporti de polistiren, folii cu bule, cutii de protectie, cutii de carton) si asigurandu-te ca produsele vulnerabile la lovituri sunt corect pregatite pentru incarcari-descarcari succesive. Daca receptionam un produs returnat cu alte vicii decat cele declarate in e-mail sau in Formularul de retur, nu vom putea onora rambursul banilor in contul bancar si vei primi produsul inapoi.

 

Cat timp dureaza pana primesc banii inapoi?

Durata de returnare a sumei contravalorii produsului plus cea a contravalorii transportului (daca acesta a fost achitat initial) este de 14 zile calendaristice de la data la care s-a primit, inspectat si validat returul de catre un consultant MyGadgets.ro.

 

Pot sa renunt la o comanda?

Da, in maxim 6 ore de la lansarea unei comenzi se poate renunta la ea trimitand un e-mail la suport@mygadgets.ro. Rambursarea contravalorii produsului la care se renunta, daca aceasta a fost deja achitata, se face prin cont bancar in contul IBAN al clientului. Nu se poate renunta insa la o comanda, daca aceasta a fost deja confirmata telefonic sau prin e-mail. Renuntarea la cumparare in mod repetat va putea fi considerata un abuz. De asemenea, returnarile repetate de produse, se considera abuz.

Completeaza formularul de retur cu datele solicitate la Pasul 2 si scrie cu atentie toate detaliile cerute mai sus pentru a putea instrumenta returul tau usor si rapid:

 

Formular de Retur